ALLAH NURUNU TAMAMLAYACAKTIR

 Değerli Mümin kardeşlerim.
 Bu haftaki hutbemde size Maide suresi 40  dan  51 e kadar olan ayetlerinin nazil olmasının Sebebini  anlatmak, daha sonra da ilk 40 ila 45. ayetlerinden anladıklarımızı istifadelerinize sunmak istiyorum. Maide suresinin bu ayetlerinin nüzul sebebinin Tevrat'ın İsrail oğullarına zinayı haram kılan buyruğunu Yahudilerin tahrif ederek değiştirmelerinden dolayı nazil olmuştur..
 İsrail oğulları toplumunda ve kutsal kitapları olan Tevrat'ta zinanın cezası Recm, yani taşlayarak öldürme şeklinde uygulanıyordu. Ama öyle ki bazı o dönemin varlıklı insanları recme uğramıyor, gizliden affediliyordu. O zamanın, ileri gelenleri, bu cezayı sadece alt statüye tabi olan insanlara ve fakirlere uygulama kararı alırlardı. Bir keresinde fakirler ve toplumda güçsüz insanlar da bu ayrımın yapılmaması için recmden, yani taşlanarak  öldürülmekten, kendilerine de uygulanmaması affedilmesi talebinde bulunurlar. Sonra ayetin uygulanması hafifletilerek zifte bulanmış kırk kırbaç cezası sonrası, zina yapanları eşeğe tersinden bindirip, toplum içinde dolaştırarak cezalandırmaya karar verilir.
    Peygamber efendimiz Medine'yi şereflendirene kadar bu şekilde devam ediyorlardı Hz Muhammed
 bu cezanın böyle uygulandığını  görünce, yanındaki Yahudiye ; " Recm cezası böyle midir" der .Yahudi de "evet" diye cevaplar.  Peygamber efendimiz, bilgili Yahudi âlime tekrar sorar, 
    " Musa'ya Tevratı indiren Allah  için doğruyu söyle. ‘’Sizde zina eden kişinin cezası ceza gerçekte nedir? " Yahudi Alim olan kişi, peygamber efendimize, " Böyle yemin vermese idin söylemezdim doğrusu Recmdir demiş ve kıssayı nakletmiştir. Yûsra adında evlilik hayatında iffetli bir kadın, Hayber ileri gelenlerinden bir Yahudi ile zina yapar. Kureyş oğullarından bir grubu peygamber efendimize gönderirler.
  Hadisi şerifte şöyle ifade olunur.
Peygamber efendimize,
"Şu adam ahlaklı ve namuslu bir evlilik hayatı sonrası, yine namuslu bir evlilik hayatı sürmüş bir kadın ile zina eder. Sizi bu davaya hakim olarak istiyoruz" derler.
 Bunun üzerine, peygamber efendimiz Yahudi dershanelerini gezer ve oradakilere,
" bana içinizdeki en alim kişileri bulun, sormak istediğim hususlar var" der.
 Yahudiler Abdullah Bin Süreyya'yı tavsiye eder. Bunun yanında Ebu Yasir Bin Abdad ve Veh Bin Yahova da tavsiye olunur.
  Resulullah o alimler ile fikir alışverişinde bulunur. Toplantı dağılırken, Tevrat'ı en iyi bilenlerden İbn-i Süreyya ki çok gençtir, bir tenhada, peygamber efendimiz, bu zâta sorar. 
 "Ey İbn Süreyya. Allah'a ve siz İsrail oğullarına verdiği nimetler için sana yeminle soruyorum. Namuslu bir adam ile yine onun gibi namuslu bir kadının zinasında recm var mı?"
   İbn Süreyya, peygamber efendimize "yemin şartı koştuğunuz için, doğruyu söylemem gerekir diyerek Recm var" diyerek  ilave eder.  "Bu bizim Yahudi din adamları, sizin Allah'ın gerçek elçisi olduğunuzu bilirler, ancak haset ve kıskançlıklarından dolayı sizi kabul eylemezler."
      Bu hadis, Enâm Suresinin 20. ayetiyle de aynen desteklenir Şöyle ki ; ((KENDİLERİNE KİTAP VERDİĞİMİZ YAHUDİLER PEYGAMBERİ ÖZ OĞULLARINI TANIYIP BİLDİKLERİ GİBİ BİLİRLER ANCAK KENDİLERİNE YAZIK ETTİKLERİ İÇİN İMAN ETMEZLER.))
     Daha sonra Resulullah oradan ayrılır. Zinaya ilişkin hüküm verir ve zinaya karışan kadın ve erkeğin Recm ile öldürülmesini Tevrat hükümlerine göre verir ve böylece Recm cezası Ben'i Osman Galip Medresesi önünde uygulanır. Olay sonrası İbni Suriya recmin Tevrat emri olduğunu ifade etmiş olsa da, karaktersiz Yahudilerin saldırı ve tehditleriyle düşüncesini bu fikrini inkar eder. 
      Bugün bazı Müslümanlar, ayetleri kendi lehlerine yeniden manalandırarak ve yorumluyorlar, Kur'an'ı tahrif ediyorlar, Avrupa birliği istediği için zina yasağını kaldırdık ancak yanlış yapmışız diyenleri bile oluyor. Bu gelişmeler üzerine, ayeti kerime peygamber efendimize şöyle denir:
       ‘’KÜFRE KOŞANLAR SENİ ASLA ÜZMESİN.’’
  Bugün Avrupa Birliği yasalarında zina yasak diye mi acaba bizimkiler, bu yüzden mi zinayı yasakladılar? Ne dersiniz? Allah bizleri tefekkür ile bu güzel hayatı dosdoğru ve ahlaklı, faziletli ve ihsan şuuru ile yaşayan kullarının zümresine dahil eylesin..
Devam edecek...